Szerző: vt135 | 2017/02/11

Teher alatt nő…

… a tehervagon. 🙂

Komoly ágazati feszültséget okozott a vasútüzemben, hogy míg a vontatási-, és a személyszállítási részleg újabb és újabb fejlesztéseket kapott, addig a teherszállítási terület némileg hanyagolásra került. És bár a modellvasútüzemi tanács sztrájkot nem hirdethetett meg – tekintve, hogy terepasztal hiányában egyébként sincs napi üzem -, mégsem vehettem félvállról a felmerült problémát, ezért megoldások után kellett néznem.

1517_abenteuer

Az elégedetlenségek csillapítására végül két megoldást találtam – ezek amellett, hogy növelik a teherszállítási ágazat teljesítményét, a nemzetgazdaságom pénzügyi stabilitását sem terhelték meg súlyosan. Az első megoldás egy Roco gyártmányú, 56069 cikkszámú, kéttengelyes, zárt tehervagon volt. A korábbi döntés következtében immár nem szerepelt a Roco sem tiltólistán, így beszerezhetővé vált. Kéttengelyes, zárt tehervagonból eddig amúgy sem rendelkezem jelentős mennyiséggel, így külön öröm volt, hogy ez a típus gyarapodott. Túl sok érdekességet nem lehet mondani róla: az ajtók nem nyithatóak, amely ennél az árkategóriánál természetes. A Vagon egyébként szépen, de nem ultrarészletesen kidolgozott, szóval teljesen rendben van.

roco-zart-tehervagon01

Második megoldásnak egy Roco gyártmányú, 56017 cikkszámú, kéttengelyes, nyitott tehervagont találtam. Habár már rendelkezem kéttengelyes, nyitott tehervagonokkal, a  leltárba került példány kicsivel eltér a többitől – rövidebb, valamint az oldalfalai is alacsonyabbak. Éppen ezért nem is a szénszállításban, hanem mindenféle egyéb áru mozgatásában fog szerepet vállalni. A vagon egyébként szépen kidolgozott – jó, nem egy Brawa “már szinte túl részletes” szint, de a célnak tökéletesen megfelel. Amitől viszont dobtam egy hátast, az a két fellépő elhelyezése volt! Remélem átmegy a képeken, hogy mitől lepődtem meg ennyire: a fellépők nem a vagon két végén voltak, az ütközők tájékán, hanem oldalt, kilógva az űrszelvényből!

roco-alacsonypadlos01

Ha tévedek, javítson ki valaki, aki jobban ért hozzá, de egyrészt ilyet sem modell-, sem nagyvasúton nem láttam még, ráadásul a józan, paraszti eszem alapján is teljesen illogikusnak és irreálisnak tartom, hogy a vasúti dolgozó jómunkásember a vagon mellett utazva kísérje a szerelvényt. Ugyanakkorviszont az is érthetetlen számomra, hogy egy ilyen régi, patinás cég, mint a Roco, miképpen ne venne észre egy ilyen egyértelmű hibát? Mindenesetre nem sokáig törtem ezen a fejem, hanem óvatosan levágtam a fellépőket és felragasztottem őket a megfelelő területre. Rövidesen értesültem róla, hogy a modellvasútüzemi tanács is elégedett a fejlesztéssel, így igazi happy – de nem end! – a történet vége. 🙂

roco-56017-niederbordwagen-dr-braun-r56017_b_0

Reklámok

Responses

  1. […] tehervagon-állomány növelése a legutóbbi akció után nem állt meg: “a megnövekedett szállítási igényekre való tekintettel” […]


Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s

Kategória

%d blogger ezt kedveli: