Szerző: vt135 | 2016/12/30

Még Kisebb Kékség

A legutolsó, nagyszabású terepasztal áttervezés/kibővítés után ismét csak az a helyzet állt elő, hogy a jövőbeli hatékony vasútüzemeltetéshez további vontató beszerzése vált szükségessé. das-akkuschleppfahrzeug-asf-2-dampflokwerk-316377A mellékvonali végponton, az asztal bal, alsó fertályában található, hűtővagonokat fogadó üzem igényelt egy mozdonyt a vagonok tili-tolizásához. Mivel a fellelhető és 1979/80-ban üzemben álló dízelmozdony típusok mindegyikével már rendelkeztem és ezek már mind máshová voltak beosztva, felmerült a kérdés, hogy akkor most mi légyen?

A megoldást végül az Akkuschleppfahrzeug felfedezése hozta el, amely kiválóan betöltheti az ipari tolatómozdony szerepét ezen a helyszínen! A motor, ahogy a gép nevében is szerepel, akkuról kapja az energiát, ezen keresztül éri el a maximum 6 km/órás végsebességét ez a 12 tonnás kis szerkezet. Összesen 504 darabot gyártott le belőle a LEW Henningsdorf 1966-1990 között. A vontatók egyaránt szolgáltak a DR és az iparterületek vágányain és került belőlük külföldre is, mindenekelőtt Lengyelországba.

Modell ügyileg a Rivarossi gyártott H0 méretben ilyen típust, összesen rögtön négy különböző festésben is: zöld és naracssárga színezésben DR üzemeltetésű példányokat, kék és fehér-narancs színezésben pedig DB-s változatokat. Igazából nagy különbség nincsen a két vasúttársaság feliratozásában, csak annyi, hogy a DR-es üzemeltetésűeknél szerepel az ASF felirat egy kétjegyű számmal, míg a DB-seknél nem. Így, végül nem okozott problémát egy kék színű példány, ebay-en való beszerzése számomra, ugyanis láttam, hogy ilyen feliratozással – illetve annak hiányával is kiválóan együtt lehet élni: mivel nem szerepel rajta DB, így ezzel nincs gond, ráadásul mivel iparterületen fog mozogni, a DR-es “ASF __” felirat sem hiányzik róla. Ha meg mégis DR-esíteni akarnám, ezt a rövit feliratot gond nélkül meg tudom majd oldani, hogy felkerüljön rá.

A Rivarossi gyártmánya szépen kidolgozott és működésében is kiválónak tűnik. Elvileg dekódert is lehet beletenni ebbe a mütyür kaszniba, amely már tényleg művészetnek számíthat! 🙂 A motor típusát nem 267685211921néztem, mert nem szedtem szét a gépet, de szerintem rendes, fogaskerekes, nem ékszíjjal meghajtott, mint pl. a Piko KöF I-ese… Elöl-hátul egy-egy fehér fényvetővel is rendelkezik, ezzel a Brawa BR 101, 102.1-esére vert rá. Egyedüli üzemi veszélyt a mozdony rövidségében, még pontosabban a két kerék egymáshoz közelségében véltem felfedezni, hiszen kitérőn átmenéskor könnyedén előfordulhatónak tartok áramkiesést, amely egy amúgy is lassan haladó gépnél megállást jelent. Abban bízom, hogy ezt a felmerülő problémát, akku beépítésével lehet majd orvosolni (és akkor tényleg Akku-Schleppfahrzeug lesz! 😉 .

 

 

 

 

 

 

Reklámok

Responses

  1. Az igazi akkor lenne, ha a kapcsolója – lefelé – távvezérelten mozgatható lenne, mivel ekkor ugye manuális beavatkozás nélkül lehetne a kocsi(ka)t leakasztani a gépről. De ugye nem japán gyártmány… 😀

    • Hahaha, gyereket ne szüljön? 😀 Ilyet eddig még csak a Lenz KöF II-esén láttam. A távkapcsolásra szerintem más megoldást kell találni, tekintve, h a vagonokat is szét kell időnként kapcsolgatni, nem csak le a mozdonyról.

  2. […] okozott a vasútüzemben, hogy míg a vontatási-, és a személyszállítási részleg újabb és újabb fejlesztéseket kapott, addig a teherszállítási terület némileg hanyagolásra került. És […]

  3. Most vettem egy ilyen mozdonyt. Szintén Rivarossi. Mik a hosszabb távú tapasztalatok vele?

    • Szia! Igazából semmi, mert egyelőre még csak gyűjtögetem a gördülőállományt, terepasztal hiányában nagyon ritka a megfuttatás. Az meg, hogy évente egyszer fut két kört, nem ad tapasztalatokat. Mindenesetre számomra egészen különleges, hogy pici mérete ellenére is lehet bele dekódert tenni!

  4. […] régebben beszámoltam a rendhagyó vontató beszerzésemről, amely egy kék festésű Akkuschleppfahrzeug-ot takart – ez magyarul […]

  5. […] bővítése volt: mivel két további iparterület jött létre, ezért megvásároltam egy ASF-et (Akkuschleppfahrzeug), amely a kisebb részre kerül majd, míg a nagyobb területre a BR 103-at […]


Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s

Kategória

%d blogger ezt kedveli: