Szerző: vt135 | 2015/09/19

A szükség törvényt bont

A mellékvonal állandóan csak gondot okoz – lehet, hogy be is zárom… No de nem, csak viccelődik a bácsi! 🙂 Gond egy szál se, csak mindig újabb elképzelések, tervek születnek a megszerzett információkból. Mindenesetre tényleg sok, látványos változás történt már a mellékvonallal kapcsolatban: a vágány-változásokat meg sem említem, az annyira szerteágazó, viszont említhetem a teljes vagon-, és motorvonat állomány lecserélését (mert EP III-asak voltak), vagy hogy az oda tervezett egyik vontató mozdonyról, a BR 103-ról kiderült, hogy nyíltvonali vontatást ekkor már jellemzően nem végzett, a BR 106 pedig elsősorban állomási tolatómozdony szerepkörben működött. Így lett BR 172 “Ferkeltaxe” motorvonat, így lett a kéttengelyes Reko szerelvény, illetve ezért szereztem be egy második BR 110-est is. Ez mind szép, viszont miért is született ez a bejegyzés? 🙂

Nos, felfigyeltem egy újabb, vonzó teremtésre: a DR-nél a keresztségben (1970 után) a BR 107 nevet kapta. Gömbölyded forma helyett inkább a szögletes trendet követte. Utánaolvasva élettörténetének, már éreztem a végzetem – elcsábított! Nem volt más megoldás, mint valamilyen formában magamévá kellett tenni a gyűjteményembe igazoltatni! “Az elképzelés gyönyörű, sőt támogatandó” – vélheti a Tisztelt Olvasóközönség, csak ugye, mint azt jól tudjuk, ilyenkor szoktak kezdődni a bonyodalmak… Igen, igen: természetesen ez a típus még annál is ritkább, mint a korábbi kalandok szereplői – azon meg sem lepődtem, hogy NDK-s gyártásban egyáltalán nem volt (illetve volt, de csak TT-s méretben). Az erős az, hogy a nyugati gyártók sem erőltették meg magukat, pedig ebből a formából a cseh vasútban szolgáló egyedeket is elkészíthették volna, hiszen eredetileg onnan származott a típus.

Amit a netes kutatás felszínre tudott emelni, az a CSTrain gyártó terméke, amely elvileg megfelelt volna a célnak. Igen ám, de ritkasága okán használtan is nem csak hogy igen drága ártartományban árulták – újonnan már rég nem volt kapható -, hanem vagy csak EP III-as (V75) változatot kínáltak, vagy nagyon hiányos példányt. Ezek után szinte megváltásként érkezett a felfedezés, hogy a PMT nevű gyártó is foglalkozik a témával.

(Innen a címadás is, hiszen a Lima BR 103 után egy újabb “kakukktojás” érkezése volt várható a kizárólag Piko, Gützold, Brawa márkák kizárólagosan fémjelezte gyűjteménybe.)

Nos, a PMT le is gyártotta a cseh változatot, valamint az EP III-as, DR-es típust, a BR 107 viszont sehogy nem akart megjelenni, bár ott szerepelt a cég, illetve a viszonteladók katalógusában. Telt-múlt az idő, már egy év is eltelt és közben az a különleges dolog történt, hogy a mozdony ugyan még nem került forgalomba, mégis egyre drágult! Hogy mi lett végül a történet vége, hozzájutottam-e a kiszemeltemhez? Nos, erről a következő részben mesélek majd, gyerekek.

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s

Kategória

%d blogger ezt kedveli: