Szerző: vt135 | 2012/04/08

Ez a Szergej nem az a Szergej

Ahogy fokozatosan beszereztem a nem NDK-s gyártmányú mozdonyokat, majd lecseréltem a BR 110-es típust, egyre inkább kezdett elkopni az az elképzelésem is, miszerint ragaszkodom a keletnémet példányokhoz. Bár ez idáig úgy voltam vele, hogy régi modellekbe majd LED-es világítást szerelek, a digitális elképzelések immár más aspektusból világították meg ezt a helyzetet. Hiszen, ha egy régebbi mozdonyba LED világítást szerelek, kicserélem a kerekeit, digitális panelt szerel(tet)ek bele, akkor már lassan egy új áránál tartunk és akkor a motor még mindig 30-40 éves marad, nem beszélve a munkáról és az avval járó kockázatokról (pl. kaszni megfúrása a világítás átépítésénél).

Mindezek megérlelték bennem az elhatározást a cserére, egyúttal egy fokkal elfogadhatóbbá tették számomra az új mozdonyok nagyságrendekkel magasabb árait (mivel, hogy szükségszerűnek látszott a beszerzésük). Végül megtörtént a dolog: a régi BR 120 Szergejemet lecseréltem egy modernebb Gützold BR 120-asra. A vásárlás helye ezúttal a Mediker volt, ahol utolsó példányról lévén szó, némi akcióval csökkentett árral tudtam beszerezni. A gép külsőleg is rendben van (a tartalom, Gützold-ról lévén szó, azt gondolom, alap, hogy kitűnő legyen), a 6 tengelyes BR 118-assal ellentétben itt gondot fordítottak arra is, hogy a vezérállást szépen kidolgozzák. A kaszni egyébként nem sokban különbözik az NDK-s kiviteltől, annyi, hogy a régi modell tetején lévő, zavaró rögzítő csavart eltüntették.

Reklámok

Responses

  1. Szép masina.
    Nem csak külsőleg, de a belvilága is rendben van. Egyenletes a járása, csendes és kiváló a lassúmenete. Egyszerűen digitalizálható.

  2. Ezt örömmel hallom! Mondjuk ennyi pénzért ne is legyenek vele gondok! 🙂

  3. […] Gützold BR 120 cserét követően már csak két keletnémet gyártású dízelmozdony maradt nálam: a BR 118-as és a BR […]

  4. Gratulálok, jó döntés volt egy új beszerzése!

    Amúgy két Szergej megtartásában nem gondolkoztál? Nem volt ritka gép, ugye mindenes volt a DR-nél is? Így akár egyszerre két vonat elé is befoghatóak lennének Szergelyek, mondjuk kiváltva az éppen fűtőházba vagy polcra került 118-ast. Vagy nem gondolkozol olyanban, hogy picit változatosabban lehessen szerelvényeket képezni? Vagy így is van már hozzá elegendő géped (gépek száma > szerelvények száma)?

    A digitalizálástól nem kell félni, némelyik dekóder jól kezeli a régi motorokat is, de a kardános gépeknél a motorcsere néha nem is vészes munka. Onnantól kezdve meg majdnem teljes értékű gép egy új modellhez képest.

    • Nem gondoltam 2 Szergej üzemeltetésére: egyrészt nem vagyok még milliomos, az új BR 120 meg épp elég borsos áron került megvásárlásra, úgyhogy a használtért kapott majdnem két Szent István azért javított a pénzügyi kondíciómon. 🙂
      Másrészt már így is határeset lesz a zsúfoltság és a még valóságszerű-szellős szerelvény, vagon, mozdony elhelyezés az asztalon (jelentős része persze a föld alatt, rejtve). Nem akarom vitrinbe tartani a modelleket.
      Harmadrészt, mint az korábban írtam, nem igazán szeretnék több, ugyanolyan típust is üzemben tartani, ráadásul a többi “nagymozdony” (BR 118 – kétszer, BR 119, BR 132) elég lesz a Szergej mellett a fővonal áru-, és utasszállítására.
      Na azt hiszem ezt most elég alaposan kifejtettem. 😀


Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s

Kategória

%d blogger ezt kedveli: