Szerző: vt135 | 2012/02/27

Már megint egy újabb tartályvagon

Úgy tűnik, a tartályvagonok szerelmese vagyok. Pár példa: itt, itt és itt. Na jó, annyira azért nem, hogy áthágjam a magam által húzott határokat- minden típusból és festésből csak egyet, valamint csak DR, EP IV-es korszakost és csak Brawa, Piko gyártmányokat -, de ha van valamilyen lehetőség, akkor bizony nem sokáig állok ellen. 🙂

Az újabb lehetőség ezúttal egy új gyártású, Piko, szürke, 2 tengelyes tartályvagon képében jelentkezett. A típus nem “Formneuheit”, azaz nem egy új forma, hanem a régi Piko gyártmány újrakiadása, de ez engem nem ejtett kétségbe. Mivel a Junior kategóriában szerepelt, ezért ára is a teljesen elfogadott tartományban volt megtalálható – ami nem sokkal magasabb, mintha egy régi,  NDK-s gyártmányú példányt vennék meg használtan.

A szokásos körbenézelődés után ismét a M & H-nálkötöttem ki és vásároltam meg a Piko 57715-ös cikkszámú modellt. Kibontva a dobozból, pár apró változtatást vettem észre rajta: a kuplung már természetesen univerzálkuplung, illetve a tartály tetején lévő korlátok vékonyabban lettek kialakítva. Amit viszont sajnáltam, hogy a feliratozást továbbra semvitték túlzásba, azaz szinte alig található valami rajta.

Ó igen, majdnem elfelejtettem: a vagon azért mégsem egészen teljesítette a feltételeket: egyrészt a pályatáblája III-as korszakos volt, illetve a többi, meglévő tartályvagonomtól eltérően nem fékezőbódés volt, hanem anélküli. Ezekkel a tényezőkkel azonban már a vásárlás előtt is tisztában voltam és úgy ítéltem meg, hogy magam is meg tudom oldani majd az átalakításokat. Így is történt: szerencsére a korábbi vagon-csomagból maradtak még alkatrészek, így egy fékezőbódés végződés, valamint IV-es korszakos pályatáblák is. Úgyhogy félve és óvatosan bár, de végül teljes sikerrel át tudtam a kívánt változatúra alakítani a szürke tartályvagont, amely így csatlakozhatott az egyre hosszabb tartályvagon szerelvényhez. 🙂

Reklámok

Responses

  1. Miért fontos, h. fékbódés legyen?
    /Amúgy persze, jobban néz ki :)/

  2. Csak. 😀 Ugyanazért, amiért “fontos”, hogy csak Brawa, Piko, Gützold gyártmányú gördülőállományt vegyek. Ahogy idősödik az ember, egyre több rigolyája lesz. 🙂 Esetleg talán még azért, hogy a szerelvénynek egységes ‘arculata’ legyen, azaz mindegyik fékezőbódés legyen (bár ez sem lesz 100%-os, mert a savszállítón nincs sem fékezőbódé, sem fékezőtribün).

  3. Ja, értem :)))

  4. […] mint azt már tudni lehet rólam, a tartályvagonok kiemelt csodálója vagyok. Vannak 2-, és 4 tengelyes keletnémet gyártmányú példányaim, sőt, egy rövid ideig […]


Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s

Kategória

%d blogger ezt kedveli: