Szerző: vt135 | 2011/12/20

Mellékvonal felújítás

Időközben jöttem rá, miután áttanulmányoztam a terepasztal-bővítéses bejegyzéseimet, hogy elfelejtettem írni a mellékvonali állomás megújulásáról! 🙂 Ez abból adódhatott, hogy nagyjából egyszerre született meg anno a fejemben mindkét elképzelés, így nem úgy maradt meg bennem, mint valami külön dolog. Az átalakítás elég komolynak ígérkezett: egyrészt kitaláltam, hogy a fűrészüzemet leköltöztetem a bal alsó sarokba, amely eddig – viszonylag rövid – rakodóvágány térségként üzemelt. Ezzel máris nyertem fent, a mellékvonalon jókora helyet.

Természetesen azért valamilyen iparműködést szerettem volna meghagyni, így azt találtam ki, hogy egy kis iparvágány ágazik le az állomásnál, ahol az erdőből ideszállított fát pakolják fel a vagonokra, amit aztán azok elszállítanak a kisvárosi állomás mellett létrejött fűrészüzembe. Ugye milyen változatosnak hangzik? Máris van funkciójuk a tehervagonoknak – nem csak körbe-körbe gurulnak a dilikörön. Ráadásul, ha a frissen megtervezett bánya szénforgalmát is számításba vesszük, akkor akár az állomáson még rendezést is megvalósíthatok! No, persze lehet, hogy ez a nagyvasúti szabályok alapján már nem lenne annyira szabályos – Tényleg nem az? Aki ért hozzá, kérnék véleményt erről. -, de azért én majd felmentést adok. Végülis én vagyok a terepasztalomon a Vasúti Hatóság!! 🙂

A több hely miatt lehetőségem nyílt arra is, hogy a mellékvonali állomás vágányzatát is látványosabbra szabjam: kicsit egyenesebbre (így nem teljesen kanyarban állnak majd a személyvagonok), illetve picit hosszabbra. Ehhez persze szokás szerint agyon kellett törnöm a fejemet, mire sikerült kisakkoznom a megfelelő síntípus-összeállítást, de végül ez is sikerült. Egyetlen apró szépséghiba, hogy így az alsó, kisvárosi és a felső, mellékvonali állomás közelebb került fizikailag egymáshoz , de mivel a 8-10 cm-es szintbeli különbség megmarad, ezért abban bízom, hogy hatását tekintve továbbra sem lesz ez annyira számottevő.

(Megjegyzés: az élesebb szeműek észrevehették, hogy már megint kiretusáltam valamit. Igen, természetesen később beszámolok róla, mi is az. 🙂 )

Reklámok

Responses

  1. […] az ilyesmi…? ) Ezt alapvetően “cégen belül” sikerült megoldanom: ahogy az az előző bejegyezésben szerepelt, az átépített mellékvonali állomásra egy új, eredetileg eladásra szánt […]


Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s

Kategória

%d blogger ezt kedveli: