Szerző: vt135 | 2011/07/25

Sör, mész és börze

A korszakváltás, – azaz a III-as korszakos vagonállomány kizárólag IV-esre cserélése – napról-napra újabb jelentkezőkkel bővítette a gyűjteményemet. Az Interfrigo-szerelvény megvásárlását követően egy más festésű, de ugyanolyan típusú hűtővagon is a látókörömbe került. A sikeres licit, majd az átvétel után már szemügyre is vehettem az új jövevényt: a Lübzer Pils feliratos vagon remekül belepasszolt akár a már meglévő Interfrigo-, akár egy normál, zárt tehervagonokból álló szerelvénybe. A kerékcserét itt is el kellett végezni – azaz kisebb átmérőjű kerekekre cserélni a meglévőket -, de ezt már rutinból végeztem. Kapaszkodók ezen sem voltak, viszont ezek beszerzésére kisebb esélyt látok, meg nem is zavar a hiányuk annyira, úgyhogy ráér a dolog.

A másik beszerzés egy szürke, kéttengelyes meszeskocsi volt. Ezt a Láng-börzén vásároltam – bár ne tettem volna! Természetesen nem akarok általánosítani és tudom, hogy jó vételeket is lehet kötni a helyszínen, de nekem sajnos ismét csak rossz tapasztalatokat hozott. Ugyanis a helyszínen, tumultusban megvásárolt vagont csak otthon tudtam alaposan megvizsgálni és csak akkor vettem észre azokat a hibákat, amelyekről az eladó valahogy “elfelejtett” említést tenni. Persze egyesek nyilván erre azt mondják, hogy miért nem vettem észre ezeket, de azt azért tudom, hogy ha indexbörzén, vagy vaterán feltesz valaki valamit, akkor ott általában leírja a hibáit, illetve én is rá tudok nyugodt körülmények között kérdezni – valamint a lehetséges negatív értékelés elég visszatartó erő, ha az eladó nem rendelkezne elég becsülettel magától… Nekem valahogy természetes, hogy ha meghirdetek valamit, akkor részletesen leírom az állapotát, esetleges hibáit és nem arra építek, hogy miként tudnám átverni azt, aki vásárlásával bizalmat szavaz nekem.

Akkor lássuk a hibákat: hiányzott az egyik végén a teljes kuplung-rész – azaz nem csak maga a kuplung, hanem a rögzítése is (persze erre is lehet mondani, hogy látható volt, de én eladóként akkor is felhívtam volna erre a vevő figyelmét). Az egyik, fedél-lezáró kábel-imitáció le volt törve és egy kis fémdróttal lett odarögzítve a kasznihoz. Az alváz billegett, azaz nem mind a 4 kerék ért a földhöz, így jó eséllyel számíthattam arra, hogy a vagon az íveknél kisiklik. Végül aztán, fél év alatt, különböző kalandos megoldásokkal, mások segítségével sikerült teljesen rendbe hozni a meszeskocsit, úgyhogy mondhatjuk, hogy happyend lett a történet vége. Számomra viszont elég tanulságul szolgált ez, hogy a jövőben ne menjek ki a Láng börzére (nem csak emiatt, hanem mert rossz időben van – szombat reggel -, minimális a választék azok közül, ami engem érdekelne, az árak teljesen irreálisak, ha nem veszel semmi, belépőt akkor is kell fizetned, a kb. 10 perces nézelődésért). Tudom, hogy lehet jó vételeket is csinálni, tehát senkit sem akarok eltántorítani arról, hogy kilátogasson, nekem viszont ezek a tapasztalataim.

Reklámok

Responses

  1. Nem akarom védeni a börzét, meg az árusokat, de jelen esetben tényleg meg kellett volna nézned, hogy mit veszel, ahogy megteszed ezt a piacon vagy egy műszaki boltban. Főleg, hogy nálunk a használt vasútmodell az igen sok esetben leharcolt terméket jelent sajnos.

    Bár nem írtad, hogy milyen eladótól vetted – egyasztalostól vagy sokasztalostól -, utóbbitól a gyakorlatban nem igazán várható el, hogy a több száz, esetleg ezer feletti termékének egyesével ismerje az állapotát.

    Az online aukció más, ott a vevő nem tudja megtekinteni személyesen a terméket, még sok és jó fotó mellett sem, csak a vásárlás után, tehát ott feltétlenül szükséges és ezáltal viszont el is várt a – korrekt – leírás.


Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s

Kategória

%d blogger ezt kedveli: