Szerző: vt135 | 2011/05/23

Interfrigo vagon vásárlás

Az elindult tehervagon-korszakváltás megvalósítására jól jött, hogy megláttam a Vaterán, viszonylag kedvező áron, hosszított, 2 tengelyes Interfrigo vagonokat. Mivel ez a típus már IV-es korszakos pályaszámot visel, ezért semmi akadálya nem volt annak, hogy egy példányt a gyűjteményembe, akarom mondani, vasútüzemembe illesszek. A többit úgy gondoltam, továbbadom – ugyanis a gördülőállomány gyarapítása során célul tűztem ki, hogy szükséges kivételektől eltekintve (fa-, illetve szén szállító, nyitott tehervagonok) minden típusból, vagy azonos típus esetén színezésből csak egy példányt szerzek be, részben így kerülve el azt, hogy a gyűjteményem a végtelenségig duzzadjon.

Aztán végül is, mikor kezembe, majd kipróbálásra az asztalra került az 5 Interfrigo hűtővagon, akkor hirtelen más szemmel kezdtem szemlélni a dolgot… 🙂 “Egészen jól néz ki ez a Ganzzug” – gondoltam. (Ganzzug = németül az azonos vagontípusból álló szerelvények neve) Úgyhogy némi hezitálás után úgy döntöttem, hogy kivételt teszek és létrehozok a gyűjteményemben egy Interfrigo szerelvényt. Azt viszont továbbra is fenntartottam, hogy nem csinálok ebből precedenst, azaz továbbra is egy-egy fajta típusú, vagy színezésű (és csak DR felségjelű) tehervagonnal fogom bővíteni kis vasútüzememet.

Ami elsőre feltűnt, hogy a vagonok tényleg szép állapotban voltak, azonban egy részük egyáltalán nem óhajtott gurulni. Jobban megvizsgálva azt vettem észre, hogy a kerekek érintkeztek a keréktartóval, illetve a váz-imitációval. Szerencsére egy vasútmodellező kollegám javaslata – miszerint vegyek hozzá 11,4 mm átmérőjű helyett 10,4 mm-es átmérőjű kerekeket – remekül bevált. Mivel ezeknél a vagonoknál amúgy is lecseréltem volna új gyártású példányokra a régi kerekeket, így ilyen szempontból nem tekintettem plusz kiadásnak a kerékvásárlást. A másik, amit idővel észrevettem, hogy a vagonok négy sarkából hiányzik a négy-négy kapaszkodó. Ez mondjuk cseppet sem feltűnő, nem véletlen, hogy én is csak később vettem észre.

Viszont, mivel maximalista vagyok (időnként 🙂 ), ezért innentől kezdve céljaim közé vettem, hogy mindegyik vagonhoz valahogy beszerzem a szükséges számú kapaszkodót. Így olyan is előfordult, hogy egy újabb Interfrigo vagont csak a kapaszkodójáért vettem meg, amelyet – miután megszabadítottam az áhított alkatrészeitől – tovább is adtam. Amint a képeken látszik (látszik?), a célomhoz már egész jól közelítek, hiszen az ötből már három vagont sikerült felszerelnem kapaszkodókkal. Hiába, no: ezek azok az örömök, amelyeket csak a modellezők értenek meg! 🙂

Reklámok

Responses

  1. És ezek azok a vagonok, amelyek kis ügyességgel kinematikásíthatóak is, azaz mostani szemmel majd’ teljes értékű vagon varázsolható belőlük. Igaz, a kinematika pár nem olcsó, közel annyi, mint egy vagon vételára, ha jó áron jut hozzá az ember fia. Anno voltak olyan próbálkozások, hogy az egytengelyes forgóvázat fixre beragasztották, de nem tudom, hogy bevált-e.

    Értem a megszorítóintézkedéseid okát, azonban a kocsik többségéből egy vegyes összeállítású tehervonatban szinte bizonyosan több volt, inkább egy mellékvonali tehervonatban fordulhatott elő az 1 db/típus arány. Éppen ezért az igazihoz hasonlító vonat érdekében szvsz néhány típusból kéne azért több darab (pl. Gbs kocsi).

    Az más kérdés, hogy sajnos a Piko – nagyon – nem foglalkozott azzal, hogy sokféle pályaszáma legyen, így vagy elviseli az ember vagy dolgoznia kell vele, de akkor már nem eredeti.

  2. Köszönöm ismét a tartalmas hozzászólást! Lássuk az egyes témákat. 🙂
    – A tehervagonokat egyelőre nem tervezem kurzkuplung-osítani. Egyrészt ott nem is annyira látványos a “rés”, mint a személyvagonok között. Másrészt hallottam panaszokat, hogy tolatásnál egyáltalán nem előny a kurzkuplung…
    – Az egységes vonatok témájánál értem, amit mondasz, de talán nem annyira “tragikus” a helyzet. Tartályvagonokból egységes típusú vagonokból áll össze a szerelvény, illetve a zárt, 4 tengelyes tehervagonok sem annyira különbözőek (erről majd még később a blogban). Ahol nagy eltérés mutatkozik a típusok és a szállított áru között, az néhány, 2 tengelyes tehervagon. Ezek meg vidáman beleférnek egy mellékvonali szerelvény-összeállításba.
    – Pályaszámok: ez egy rágós kérdés – már sokat rágódtam rajta. 🙂 Ha találok olyan valakit, aki olcsón, de professzionális módon át tud írni egy-két számot a teljes pályaszámon, akkor megcsináltatom vele. Egyéb esetben nem fog annyira érdekelni a dolog – legalábbis annyira nem, hogy további súlyos tízezreket költsek csak arra, hogy egy amúgy sem feltűnő részlet is tökéletesen élethű legyen.

  3. […] IV-esre cserélése – napról-napra újabb jelentkezőkkel bővítette a gyűjteményemet. Az Interfrigo-szerelvény megvásárlását követően egy más festésű, de ugyanolyan típusú hűtővagon is a […]

  4. Közelkapcsolók:

    Azért teherkocsik között is látszik az a rés! Nagyon sokat dob a szerelvényen, ha kisebb (valós) a rés, arról nem is beszélve, hogy kb. 22-25 rövid kocsi esetén adott vonathossznál már plusz egy vagont is betehetsz! 🙂

    Tapasztalataim szerint nem rosszabbak tolatásnál, mint a hagyományos kengyeles. Mindegyik típusnak van erőssége, gyengesége, ez kétségtelen tény, ami szerintem leginkább kritikus, hogy van, amelyik eléggé érzékeny a pályahibákra, hiszen merev a kapcsolat a kocsik között.

    A Roco Kurz-cal lehet előkuplungolni tolatáskor, ami kényelmes, amúgy viszont ronda. A Roco Universal és a Märklin Kurz kapcsolódik a kengyelessel is, meg egymással is, bár előbbinél néha a vegyes kapcsolás nem stabil, főleg pályahibákon.(A Märklint nem igazán ismerem.) A non plus ultra talán a Fleischmann Profi, aminek a kapcsolata nagyon stabil, olyannyira, hogy láttam már, amikor sikláskor kiborult vagonnál sem oldott, ebből adódóan viszont törte a kinematikát…

    Pályaszámok.

    Arra van megoldás, hogy leszedje az ember a nem kívánt számot, feliratot. Viszont a régi Piko kocsik feliratozása nem éppen precíz, szőrösek a kontúrok, levegő buborékosak a betűk, illetve sok helyen nem igazán fehér a fehér szín.

    Ha csináltatsz/veszel vizesmatricát, az viszont pontosabb lesz meg tényleg fehér, azaz el fog ütni… 😦

  5. […] a vasútüzembe. A vagonok – lévén ugyanolyan kerék-rögzítéssel rendelkeztek, mint az Interfrigo vagonok -, kerékcserét igényeltek. Mivel szerencsére volt még nálam a 10,4 mm-es átmérőjű […]

  6. […] régi, Piko gyártmányú tehervagonok között szerepel a két tengelyes, Interfrigo hűtővagon. Nekem egyik kedvenc típusom a gömbölyded tartályvagonok mellett. Az ok részben a szép fehér […]

  7. […] Olvasók előtt ismeretes, a tehervagonok közül – a tartályvagonok mellett – a hűtőkocsik tartoznak a kiemelt kedvenceim közé. Részben ennek okán a legutóbbi pályatervbe már […]

  8. […] Olvasók előtt ismeretes, a tehervagonok közül – a tartályvagonok mellett – a hűtőkocsik tartoznak a kiemelt kedvenceim közé. Részben ennek okán a legutóbbi pályatervbe már […]


Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s

Kategória

%d blogger ezt kedveli: