Szerző: vt135 | 2011/04/04

2 x 118 = 4 + 6

“De hát már van egy Gützold BR 118-ja és korábban azt írta, minden  mozdonytípusból csak egy példányt lát szívesen a terepasztalán! Mi ez a szószegés?!” – szinte hallom fülemben egyes olvasók felháborodását. Meg kell azonban mindenkit nyugtassak:  ez a Gützold BR 118-as, nem az a BR 118-as… 🙂 Az NDK-s gyártmányú BR 118-asom továbbra is (korához képest) ép, egészséges állapotban leledzik és ha egyszer végre beindul a vasútüzem, akkor örömmel fogja húzni-vonni a szerelvényeket.

Az új jövevény viszont már nem Kelet-Német gyártmány, hanem a német egyesülés után megújult Gützold cég gyártmánya. Ebből kifolyólag az ára is olyan… Bár használtam vásároltam, így azért kevesebb pénzt kellett leszurkolnom érte. A “kicsike” potom 800 grammot, azaz majdnem egy 1 kg-ot (!) nyom, LED-es világítással és digitális előkészítéssel rendelkezik és a belseje is teljesen megújult. Egyedül a kaszni egyezik meg majdnem teljesen a korábbi kiadással, annyi eltéréssel, hogy immár nem felül kell egy csavar kilazításával leszedni a vázról, így az a csavar sem rondít bele a látványba.

“Sok a duma” – vélem hallani – “de ettől még ugyanaz a BR 118-as típus, hiába új, meg modern!” Nos, nem egészen: ugyanis az eddig meglévő 118-asom 4 tengelyes, míg a most vásárolt egy 6 tengelyes változat. Ez utóbbit azért fejlesztette ki a Deutsche Reichsbahn, hogy 12 tonnás tengelyterhelésével mellékvonalakon is vidámon fusson.

Reklámok

Responses

  1. Szép, én most az új Piko 6 tengelyest várom nagyon. Azt még nem tudom, miből fizetem ki, de várom. 🙂

  2. Az új Piko BR 118-asról (legalábbis az eddig megjelent 4 tengelyesről) csupa jókat mondanak, ár-érték arányban meg pláne meggyőző. Ezek után elgondolkodik az ember, hogy érdemes-e egy régi Gützold BR 118-at LED-esíteni, meg esetleg digitalizálni, régi kerekeket lecserélni…

  3. Én is csak ezt tudom megerősíteni, de Indexen gondolom láttad/olvastad a beszámolómat anno. Szép mozdony, jól megy, picit erősen világít, DigiTools dekóderrel vígan fut digitben és analógban is.
    Amit viszont még jobban várok, az az U-Boot a Pikótól. A katalógusban 2. negyedévre ígértek, a honlapjukon már 4. negyedév van írva – nem tudom, mikor lesz valósággá. Ugyanezen az árszinten lenne, ami már kemény konkurenciát jelentene a Gütold-Brawa kettősnek.
    És hogy a posztod első mondatára is reagáljak: szerintem nem arra kell törekedni, hogy minden mozdonyból csak egy példány legyen az asztalon, a valóságban sem így volt. Nekem a Ludmilla a kedvencem, abból jelenleg 3 járóképes (bár ebből egy CSD-s) és 2 összerakásra váró makett van nálam, de még gondolkozom 1-2 beszerzésén. 🙂 Inkább az a kihívás, hogy azonos pályaszám ne legyen, ez meg leginkább a vagonoknál okoz problémát, lehet majd festegetni és matricázni. 🙂

    • Helyreigazítás: 4 Ludi. A klasszikus 130-005-ösből van kettő is (no meg két fantáziafestésű kék-fehér alkatrésznek). Ha sok időm és türelmem lesz, az egyikből 131-est akarok faragni.


Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s

Kategória

%d blogger ezt kedveli: