Szerző: vt135 | 2010/12/13

Búcsú a múlttól

Vannak váratlan meglepetések…

Illetve mondhatjuk úgy is, hogy tudásunk bővülésével olyan ismeretek is a birtokunkba kerülnek, amelyeknek – legalábbis abban a pillanatban – nem igazán tudunk örülni… Hogy mi végre ezek a rejtélyes kijelentések? Nos, nem kell megijedni, nem a vasútmodellezéstől búcsúzom el, csak két vonattól. Viszont a búcsú valóban szomorú, tekintve, hogy mindkét szerelvény nagy kedvencem volt.

A Langenschwalbacher szerelvény a mellékvonal fő kiszolgálójaként üzemelt. Három vagon a szerelvényből már gyerekkorom óta szolgálta az utasokat. Mikor ismét kitört rajtam a vasút-láz, sok munkával kijavítottam apró hibáikat, sérüléseiket, így valódi, személyes kontaktus alakult ki köztünk. 🙂 A szerelvény később egy további személyvagonnal, majd egy poggyászkocsival bővült, így vált teljessé. Az Y-kocsikhoz képest lényegesen rövidebb vagonok abszolút ideálisak voltak a mellékvonal szűk íveire, különösen, hogy a személyvagonok forgóvázzal rendelkeztek. A kinézetük pedig hamisítatlan vasúti romantikát árasztott – a nyitott peronok még a Vadnyugat iránt lelkesedőket is megihlették. 🙂

A VT 135-ös motorvonattól szintén meg kellett válnom. (Holott ő a blogom névadója!!) A kis, kéttengelyes, két pótkocsival zakatoló gép szintén erősen a szívemhez nőtt. Különösen a második pótkocsit vadásztam hosszan (történt egy ebay-es átverési kísérlet, amelyet sikerült hárítani, aztán végül a tavaly decemberi, 424-es klubbos kiállításon be tudtam szerezni, számomra elfogadható áron). Azt hiszem, azt már nem is kell különösebben ecsetelnem, hogy egy kéttengelyes, rövid egységekből álló motorvonat miért is ideális a mellékvonalra.

Hogy mi az oka ennek a váratlan búcsúnak? Eljárt felettük az idő! Méghozzá szó szerint: kiderült, hogy mindkét szerelvény – pályaszámaik alapján is láthatóan – csak a 3. korszakban közlekedett, én pedig, döntésem alapján (ha valaki azt gondolja, ennek is köze van a hitelesség-mániához, jó helyen kapisgál 🙂 ), kizárólag 4. korszakot fogok modellezni. Sőt, nemcsak, hogy 4. korszakot, de egész pontosan az 1980-as évek elejét, mert akkor közlekedett a BR 175-ös a Karlex és Karola gyorvonatok szolgálatában. Ennek okán pedig nem illett bele a 4-es korszakos gördülőállományba ez a két gyönyörű szerelvény. Persze, a korszak-pontosítást nem úsztam meg ennyi áldozattal, de erről regélek majd még később. S hogy mivel pótoltam a hiányzó mellékvonali kapacitást? Erről *rövidesen* beszámolok.

Reklámok

Responses

  1. Én is ugye a 4. korszak elkötelezett híve vagyok, de szerintem csak emiatt kár őket eladnod. Amikor senki nem látja, elő lehet venni és játszani velük. 🙂

    • :)))
      (Már eladtam őket.)

  2. […] a Langenschwalbacher szerelvénytől és a VT 135-ös motorvonattól (az okokról lásd az előző bejegyzést). Az rögtön egyértelművé vállt, hogy 4-es korszakos gördülőállománnyal pótolni kell a […]

  3. Félreállított járműként simán megmaradhattak volna, amúgy az átszámozás az új pályaszámokra sem 1-2 nap alatt történt meg, elvben a IV. korszak elején simán járhattak még. Nálunk is megmaradt pl. jó néhány BCmot itt-ott, egy részük persze sajnos elkopott az idők során, más részükből meg pályás jármű lett, de néhány megmaradt és most nosztalgia célú.

    (NDK-ról lévén szó a civilek által muzeális célból megőrzött járműről nem nagyon lehet szó sajnos, pedig amúgy ez nagyon jó ideológia a terepasztalra nem illő dolgokhoz… :-))) )

  4. “muzeális célból megőrzött járműről nem nagyon lehet szó sajnos, pedig amúgy ez nagyon jó ideológia a terepasztalra nem illő dolgokhoz…” 🙂 🙂
    Azért a pályaszám-reform a ’70-es évek elején történt, én pedig ’80-as évek elejét modellezem. Meg hely sem lett volna, a szerelvényt hová leállítani. Különben is, ha már vannak, akkor fussanak is! 🙂 Meg hát, nem mellékesen, azért az értük kapott pénz is jól jött, mert a helyette vásárolt szerelvény nem volt éppen olcsó.

  5. […] (a ’80-as évek elejét) fogom modellezni. Ennek következménye lett a teljes mellékvonali személyszállítási flotta lecserelése (VT 135 motorvonat és a Langenschwalbacher vagonokból álló vonat). A csere azonban nem […]

  6. […] IV-es korszakra (azon belűl is a 79-81-es időszakra): ennek eredményeképpen kénytelen voltam nehéz szívvel lemondani a korábban, komoly utánajárások és vadászat segítségével összeállított VT135-ös […]


Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s

Kategória

%d blogger ezt kedveli: