Szerző: vt135 | 2010/11/23

“Állomásom, mondd meg nékem, a neved mi légyen?”

Hitelesség-mániám újabb megnyilvánulásaként tehát kitaláltam, hogy olyan nevet adok kisvárosi állomásomnak, amely egyfelől valóban létezett, másfelől egyaránt megálltak a Städteexpress vonatok szerelvényei és a BR 175-ös motorvonatok is (nyilván egy ilyen kaliberű állomáson minden más fajta – gyors-, személyvonat – is megáll). A Städteexpress-ek Kelet-Németország úgynevezett körzeti fővárosai (Bezirkshaupstädte) és Berlin között jártak.  Tehát egész biztosan nem mentek el az ország határáig. Ugyanakkor a BR 175-ös motorvonatok alapvetően nemzetközi expresszként üzemeltek, vagyis szinte kizárólag nagyvárosokban, illetve a határvárosok állomásain álltak meg. Persze meg lehetne oldani úgy is a dolgot, hogy a BR 175-ös szerelvények csak elegánsan átsuhannak az állomáson. Ezt a szégyent azonban nem akarom megtenni állomásom (leendő) utasaival, hogy nem tudnak felszállni egy vonatra!  😀

Az előbbi feltételek alkotta halmaz igencsak szűknek bizonyult: szinte csak a nagyvárosok maradtak meg, mint lehetőség. Viszont mivel nem nagyvárosi állomást modellezek (mint tudjuk, kisvárosom van, kisvárosi állomással), igy ez a lehetőség is kiesett. A határ menti kisebb települések ugyan szóba jöhettek volna a BR 175-ös nemzetközi expresszeknél, azonban, mivel a Städteexpress-ek nem jártak odáig, igy ez sem bizonyult volna megoldásnak. Mondhatjuk persze, hogy miért nem vettem a kezembe egy korabeli, Deutsche Reichsbahn-os (DR-es) menetrendet, hiszen azzal gyerekjáték lett volna a keresés. Nos, valóban az lett volna, csak nekem nincs ilyen menetrendem, ezért az információért viszont nem óhajtottam súlyos eurókat kiadni az ebay-en.

A sikeres keresés érdekében ezért minden eszközt bevetettem, ami kéznél volt – ez pedig az internetet jelentette. 🙂 Azon belül viszont tényleg minden lehetséges segítséget felhasználtam. Egyszerre három szálon futottak az események!

1., Googlemaps: általában térkép-nézetben használtam, időnként – az állomások elrendezése miatt – átváltva a műhold felvételre is. (A Googlemaps külön előnye egyébként, hogy mutatja a vasúti vonalakat és az állomásokat, utóbbiakat külön ikonnal is jelölve.)

2., Német Wikipedia: ide a térképen kiválasztott állomások nevét  írtam be, válaszként pedig megkaptam, hogy az adott állomás, mekkora méretű, milyen tipusú – azaz valami mellékvonali bodega, egy regionális központ, vagy esetleg egy pályaudvar.

3., Harmadikként szintén a német wikipedia került megnyitásra: ezúttal azokra a településekre kerestem, ahol az állomás található. A város mérete, lakosságszáma, elhelyezkedése további információval szolgált arra nézvést, hogy belefér-e a feltételeim alkotta halmazba.

Végül, hosszas kutatás és keresés után megtaláltam a  győztest. A győztes pedig [………dobpergés………..] : Gera!

Ugyan Gera is százezres lakossággal rendelkező város, viszont mégsem egy metropolisz, ezért úgy gondoltam, némi vasútmodellezős kompromisszum árán még belefér a kategóriába (legalább is jobban, mint Drezda, vagy Lipcse). A másik két szigorú feltételt viszont teljesítette, hiszen létezett olyan Städteexpress járat, amely érintette. A BR 175-ös pedig, gyorsvonat korában a Berlin – Karlovy Vary (Csehszlovákia) Karlex és Karola járatok kiszolgálójaként állt itt meg. További kellemes “mellékhatásként” pedig Lipcsével való viszonylagos közelsége miatt, gyorsan ki tudtam találni, mi legyen a terepasztalom 0. szintjén létrehozandó árnyékpályaudvarom fejpályaudvarom neve…

(Lipcse.)

Reklámok

Responses

  1. […] teherforgalmat is rá fogok bízni. Sőt: egész extrém változatossági esetben lerakom a lipcsei, alsó pályaudvaromra. Ha már a valóságban főként ott szolgált, ennyit itt is megérdemel […]


Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s

Kategória

%d blogger ezt kedveli: