Szerző: vt135 | 2010/05/31

Árnyék-, és valódi pályaudvarok

Ismét bekövetkezett az, amit szerintem minden valamirevaló vasútmodellező ismer: az “ez már tényleg a végleges pálya / asztal elrendezés” állapotából ismét a bővítés irányába indultam meg. Ehhez az alap okot a vonataim nagy száma adta. Lévén, hogy a kisvárosi állomás személyvágányzata maximum három vonatot bír el, a mellékvonal pedig kettőt, így ez semmiképp sem lenne elég ahhoz, hogy a szerelvényeim kényelmesen elférjenek. Ráadásul ekkor már tervbe vettem további személyvagonok megvásárlását is – ezek típusai egyelőre képezzenek még titkot 🙂 -, ezért mindenképpen szükségesnek látszott, hogy az alagút alatt álló egyetlen árnyékvágányt valamiképp kibővítsem.

Mivel sem az asztal méretének a bővítésére, sem a felszínen további vágányok elhelyezésére (úgy, hogy ne mutasson csúnyán) nem volt már lehetőségem, így gondoltam egy merészet – mi lenne, ha a felszín alá vezetném az árnyékvágányt és ott – a meglévő bőséges helyet kihasználva – egy komoly árnyékpályaudvart építenék?! A szükséges tervezések és számolások (mármint, hogy lesz-e elég vágányhosszúság, hogy 25 ezrelékes lejtőn levihessem megfelelő mélységbe a szerelvényeket) után kiderült, hogy elméletileg az ötletnek semmi akadálya! Ennek örömére rögtön meg is terveztem egy 6 vágányos kis fejpályaudvart. Azonban mindez még nem volt elég: tovább feszítettem a húrt – kitaláltam, hogy mi lenne, ha ez nem egy árnyékpályaudvar, hanem egy valódi lenne? Természetesen a fényviszonyok miatt egy éjszakai, kivilágított vasútüzem jóhetne szóba, ami viszont nem is lenne baj, hiszen igazi változatosságot szolgáltatna.

Kivülről csak a szerelvényeket, a vágányokat és a fejpályaudvar “üveg” épületét látnánk. Az ide vezető vágányok, illetve a kihúzóvágányok mind rejtve maradnának. Persze ez egyelőre még kizárólag egy terv, hiszen a megvalósítás, a terepasztalom jelenlegi, átmeneti állapotában teljességgel lehetetlen. A megvalósítás tekintetében – különösen, hogy a mérések, vágánytervek stimmelnek – viszont teljes mértékben optimista vagyok.  Mindenesetre ezek után gyűjthetem tovább a fényjelzőket, kocsiszétkapcsolókat… 🙂 Sőt: mivel a fejállomás Leipzig (Lipcse) lenne, így még az sincs kizárva, hogy a hitelesség végett a vágányok főlé itt – de csakis itt! – még felsővezetéket is kénytelen leszek telepíteni. No majd meglátjuk.

Reklámok

Responses

  1. […] 101-es mozdony tökéletesen megfelelő a célnak -, azonban mióta tervbe vettem egy szint alatti, 6 vágányos, teljes értékű fejpályaudvar megvalósítását, azóta bizony számon tartottam, hogy oda is szükségem lesz majd egy […]

  2. […] is rá fogok bízni. Sőt: egész extrém változatossági esetben lerakom a lipcsei, alsó pályaudvaromra. Ha már a valóságban főként ott szolgált, ennyit itt is megérdemel majd. […]


Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s

Kategória

%d blogger ezt kedveli: