Szerző: vt135 | 2010/03/16

BR 110 szépítés V. – Az utolsó simítások

Mivel hosszas küzdelem után sem sikerült felrögzíteni az orr-kapaszkodókat, ezért egyelőre a mozdonyszépítés ezen részét későbbre halasztottam. Talán adódik majd más lehetőség. A vezérállásból kivezető lépcsőket, illetve a hűtő /?/ csöveket a mozdony oldalán viszont mindenképpen megszerelendőnek ítéltem. Miután óvatosan lefeszegettem az odaragasztott részeket, leszedtem róluk a maradék ragasztó-maradványokat, egyúttal megtisztítottam az mozdony oldalát is. Ezt követően hűséges segédemmel, az univerzális felhasználású, fekete, alkoholos filccel lefestettem a megtisztított felületet, illetve a hűtőcsöveket is.

Mivel a lelépőlépcsők közül az egyik teljesen hiányzott, valamint a másikat sem tartottam túl odaillőnek (túl nagyméretűnek találtam), ezért körülnéztem, miből is építhetnék megfelelő lépcsőket. Némi keresgélés után ráakadtam az ideális alapanyagra: épületépítésből maradt korlátok egymáshoz illesztésével, összeragasztásával remekül meghatározhattam a lépcső méretét. Ezt követte még egy alkoholos filces lefestés, majd ragasztóval rögzítés a mozdonytesten és íme – máris sokkal élethűbb, hitelesebb látványt nyújtott a gép. Ezután felragasztottam a hűtőcsöveket, itt is figyelve arra, hogy a gyári – pontatlan – rögzítési helyszíneket felváltsa a BR 110-es képeken megfigyelt rögzítési pont.

E művelettel befejezettnek is nyilvánítottam a nagy BR 110 szépítési akciót. Idővel szeretnék a szélvédők közé kürtöket, mert ez még hiányzik a valósághoz képest, illetve, ha adódik lehetőség, akkor ismét megpróbálkozom orr-kapaszkodók kialakításával. Viszont már addig is gyönyörködhetek a látványban! Ez az öt részes leírás egyeseknek talán túl hosszúnak hathat,  másoknak viszont hasznos iránymutató lehet arra, miképp tehetjük egyszerű, otthoni eszközökkel hitelesebbé meglévő járműveinket.

Reklámok

Responses

  1. hahó dani!

    nézz szét itt:

    http://picasaweb.google.com/101162125916156566016

    • Szia!
      Köszi a képeket! Jó kis asztal, tetszik, hogy a megszokottól eltérő (kisváros, stb.) témát találtál neki.
      Üdv,
      Dani

  2. hi!
    mert engem ez érdekel… 🙂
    nem tudom miért,
    de szeretem a logisztikai központokat.

  3. A kapaszkodókat igazán jól úgy lehet megcsinálni, ha befúrt lyukba kerülnek.
    Én inkább vékony, de nagy erős drótból (fémszál, rugóacél jellegű) csinálnám, mert az nem is sérülékeny annyira, mint egy műanyag.

    A fúráshoz szükséges 0,25-0,5-0,75 mm (és esetleg köztes méretek is) fúrók beszerzése persze nem egyszerű, illetve maga a fúráshoz is kell egy jó eszköz.

    A kis modellező fúrógépek is jók, bár van még jobb megoldás: egy pici tokmány és egy óráscsavarhúzó keresztezéséből létrejövő kézi fúró (a rúd végén a tokmány, rendesen állítható a rúdhoz képest, a rúd túlsó végén lévő gomb meg forog – ezt kell a tenyérbe támasztani). Ezzel rendkívül finoman lehet dolgozni.

    Boltban persze ilyent nálunk nem kapni, az USA-ban láttam. Szóval műszerész esztergályossal kell csináltatni, vagy Proxxon vagy Dremel tokmányhoz.

  4. Köszönöm a tippet! Ennél a gépnél ezt nem tudtam volna megtenni, mert a műanyag kapaszkodók már alapból is rövidebbek voltak a kelleténél. Persze, ha szerzek valami réz rudat, akkor biztosan megoldható lett volna a dolog.

    • Ha nagyon elvetemült lennél, akkor levágnád a felöntött “kapaszkodókat” (a csíkot), alatta kifestenéd, persze teljesen jó színnel, majd a fentebb leírt technikával tennél oda kapaszkodót. Hihetetlen sokat dob a látványon! (Ha jól van megcsinálva…)

      Ha még ennél is elvetemültebb lennél, akkor egy nyersre maratott gépet tuningolnál ezerrel, majd festenéd, stb. 🙂

      Persze ehhez a levágáshoz már nem jó a teszkós sniccer, minimum profi sniccer kell, de van ehhez még alkalmasabb szerszám (véső jellegű kés).

      Amúgy kapaszkodónak még jó lehet tűzőgépkapocs is, persze lehetőleg az a fajta, aminek kevéssé szögletes a profilja (majdnem kerek). Hátránya, hogy a hajtásnál könnyen eltörik, előnye, hogy elég erős, bírja a strapát.

  5. […] kapaszkodó botokat (Az öt részes beszámolóról bejegyzések itt, itt, itt, itt és itt.). A mostani tevékenységgel ismét fejlesztettem egy kicsit ezirányú képességeimet. Kis […]


Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s

Kategória

%d blogger ezt kedveli: