Szerző: vt135 | 2010/02/23

BR 110 szépítés II. – kapaszkodjunk!

Míg a kapaszkodókat elsőre is remekül le tudtam filcezni, addig az oldalsó csöveknél bizony igénybe kellett venni némi alkohol segítségét is ahhoz, hogy megismételjem az elsőre nem túl szép festést (mármint nem a gigámon letolva, hanem egy fültisztítóra csepegtetve 🙂 ). Szerencsére, amitől féltem kicsit, hogy az alkohol esetleg a kaszni piros festését is leoldja, nem következett be. Összességében, bár a csövek feketére színezése nem sikerült annyira kiválóra, mint a kapaszkodóké, a látvány így is életszerűbb, hitelesebb lett, mint annak előtte.

Következő lépésként a BR 110-esem két végén található lelépőkhöz kapaszkodórudak kialakítását terveztem. Elsőre fej nélküli gombostűket gondoltam fölszerelni, azonban ezek még így is túl nagy dudorral rendelkeztek ahhoz, hogy hitelesen nézzenek ki a gépen. További akadálynak láttam az utólagos befestésüket – erre nem lett volna alkalmas az alkoholos filctoll. Emellett még a rögzítés terén is  felmerültek bennem aggályok, úgyhogy némi keresgélés után úgy döntöttem, hogy a frissen vásárolt Lima BR 103-asom kiegészítő alkatrészeit használom fel.

Ezekről amúgy sem igazán tudtam, hogy mire jók, tekintve, hogy nem mutatták be a mozdony kézikönyvében. Másrészt számomra a gyári felszereltségében teljes egészet alkotott a gép, így nem láttam veszélyt arra nézve, hogy valami pótolhatatlanul szükséges alkatrészt pazarlok el.  A kis, műanyag bigyók pedig pont ideális kiegészítőnek tűntek a BR 110-esem számára.

Reklámok

Responses

  1. […] – további finomítások A BR 110-esem szépítésének első két része ITT és ITT […]

  2. […] IV.- Ugrás a mélyvízbe A BR 110-esem szépítésének első három része ITT, ITT és ITT […]

  3. […] még mit fejleszteni, hogy kinézetében közelítsen nagyvasúti bátyjához. Ahogy a BR 110-esen pár hónapja kiemeltem – sziszifuszi munkával – a géptest oldalán a kapaszkodókat, rájöttem, hogy […]

  4. Anno a korábban már említett régi Lima V20-hoz bőven adtak kapaszkodót, létrát, stb. Ezt azóta egy másik gépnél is láttam, tehát nem olaszos hanyagságról, hanem némi előrelátásról és normális(bb) gyártói hozzáállásról lehet szó.

  5. A gond csak az, hogy a Lima V36-osnál hiába adtak mindenféle kiegészítő mütyürt, ha olaszos hanyagságból 🙂 nem adtak hozzá tájékoztatót, hogy mit, hová kéne felrakni. Mert ránézésre semmi sem hiányzott a gyári összeállítású mozdonyról.

    • Hát, akkor az pótalkatrész, összeállítási “rajznak” meg ott az eredeti gép… 🙂

      Mindenesetre, ha ez tényleg így van, akkor ez szerintem dicséretes dolog, örülnék, ha több gyártó is így tette, elvégre az apró izék a legkönnyebben elveszthetőek.

  6. […] BR 110-esemre fabrikáltam kapaszkodó botokat (Az öt részes beszámolóról bejegyzések itt, itt, itt, itt és itt.). A mostani tevékenységgel ismét fejlesztettem egy kicsit ezirányú […]


Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s

Kategória

%d blogger ezt kedveli: