Szerző: vt135 | 2010/01/18

Megérkezés a honállomásra

Folytatódik a BR 103-as tolatómozdony-történet. Az első két rész ITT és ITT olvasható.

A mozdony doboza nem alkot annyira precíz védőburkot, mint a Brawa BR 101-esé, hanem teljesen hagyományos megoldás: a gép a hungarocell tartóba illeszkedik pontosan bele. Bár a ki-be rakása a szoros illeszkedés miatt odafigyelést igényel, ettől eltekintve teljes mértékben megfelel a célnak. A dobozban találtam még pár kiegészítőt, amit akkor lehet felszerelni, ha kupplung helyett csak dísz-csatlakozást szeretnénk. Az már más kérdés, hogy a kézikönyv (könyv? egy pici papiros) semmiféle eligazítást nem ad ezekről, és a mozdony szétszerelési tervrajza is igen hiányos – a Brawa kézikönyve ennél sokkal részletesebben, minden egyes alkatrészre kitérve tájékoztatott. Azt is szívesen vettem volna, ha egy, a BR 103-as gépekről szóló általános leírás is szerepel a kézikönyvben, ahogy a Brawa-nál, de sajnos ilyen sem volt benne.

Maga a mozdony tényleg szép példány. Előnye a Brawa BR 101-esével szemben, hogy rendelkezik LED-es világítással is., Emellett, bár nincs a vezérállás berendezve, a motort (vagy súlyt) úgy helyezték el, hogy az, a vezérállás üvegén bekukkantva műszerfalnak tűnik. A Lima termékében található egy digitális csatoló is, ugyanakkor az ütközők nem rugósak, ami számomra egy ilyen, modern gyártású gépnél kicsit csalódást okozott.

Szintén furcsálltam, hogy a kupplung felett odaépítettek egy dísz-horgot is, amit ki kellett rántanom, ha azt akartam, hogy a kupplung rendesen felemelkedjen – ezt mondjuk nem értem, miért nem az utólag felszerelhető kiegészítők közé rakták. Ami még feltünt, hogy mintha a kupplungok jobbra-balra kilengési lehetősége kicsit szűk lenne, ezt azonban – akárcsak a gép futását -, majd csak akkor tudom kipróbálni, ha ismét a terepasztalom közelébe jutok.

Reklámok

Responses

  1. szerintem ilyen személyvagonok is voltak anno, a bTTb-s kezdőkészletemben…

    (válaszoltam az e-mail-edre is. a képeket meg valahogy csakazértis eljuttatom. ha máshogy nem, hagyományos postán…)

    • Végre sikerült képeket küldenem, de ugyanazt a levelet, mindjárt háromszor. Bocs.
      A Frímél a hibás… 🙂

  2. […] aggályok, úgyhogy némi keresgélés után úgy döntöttem, hogy a frissen vásárolt Lima BR 103-asom kiegészítő alkatrészeit használom […]

  3. […] a  BR 103-as kiegészítő rúdjai ideális kapaszkodónak tűntek, de nem azért nem tökéletesnek: ugyanis a […]

  4. […] egy ASF-et (Akkuschleppfahrzeug), amely a kisebb részre kerül majd, míg a nagyobb területre a BR 103-at gondoltam áthelyezni. Így viszont a Gera melletti iparterület vált saját vontató nélkül, […]

  5. […] nem gyártott le a keletnémet vasútmodell gyártó ipar. Így került sor a Brawa BR 101, majd a Lima BR 103 megvásárlására. Ezzel azonban már rés nyílt a szocializmus pajzsán és a régi Piko BR 130 […]


Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s

Kategória

%d blogger ezt kedveli: