Szerző: vt135 | 2010/01/11

Tolatómozdonyok tánca

A BR 101-es megvásárlásával és a V 100-as eladásával nem ért véget a mozdony-fejlesztés. Nem hagyott nyugodni a vérem, illetve pontosítok: a dolgozó nép, a munkások folyamatos igénye nyomán vasúttársaságunk az ötéves terv keretében…azt hiszem így keletnémetesebb, autentikusabb a hírközlés. 🙂 Tehát végül úgy láttam jónak, ha beruházok még egy tolatómozdonyba. Mivel pedig az már korábban kiderült, hogy keletnémet gyártásban nem bővelkedtek az ilyen mozdonytípusok, ismét a nyugati, imperialista gyártók felé fordultam. A beszerzendő típus pedig a BR 103, leánykori nevén a V 36-os, 3 tengelyes dízel-hidraulikus mozdony lett.

Elhatározásomat követve először természetesen körülnéztem a neten, mik a lehetőségek. A vaterán, teszveszen semmit sem találtam, ahogy az indexbörzén sem. Ezek után felnéztem az ebay-re, mert bár továbbra sem volt német kapcsolatom, aki elhozta volna, más megoldást nem igazán láttam magam előtt. Emellett szerettem volna feltérképezni, hogy kik gyártanak BR 103-masokat és milyen áron.

A felhozatal nem volt túl bőséges: bár nyugatnémet felségjelű (DB) V 36-ost jelentős számban kínáltak, a keletnémet megfelelőjéből kevesebb került eladásra. Mindezt tetézte, hogy használt állapotú gépeket még ennél is kisebb számban tettek fel az ebay-re, így kénytelen voltam belátni, hogy itt sem tudom elkerülni egy új példány beszerzését. Ami egyúttal azt is jelentette, hogy ismét csak kénytelen leszek mélyebben a pénztárcámba nyúlni…

Reklámok

Responses

  1. hi!

    újfent jelenkezem.
    jelentem szétszedtem a terepasztalom…
    (úgy látszik egy terepasztal tényleg sosem készül el…:D )

    …és elkezdtem újra építeni.
    legújabb dilim szerint nem ovál pálya lesz, hanem egy hosszú állomás, meg némi nyíltvonal van tervbe véve.
    jelen állása szerint, 0,01%-ban van kész. 🙂

    A gördülő állományból 2 mozdony és egy vagon újra színezése(fiktív vasúttársaság, úgy hívom bplog), a vágányok rozsda színűre festése van meg. valamint, az asztal alapjába kezdtem bele.

  2. […] BR 103-as tolatómozdony-vadászatom első fejezete itt található. A folytatás pedig […]

  3. […] a honállomásra Folytatódik a BR 103-as tolatómozdony-történet. Az első két rész ITT és ITT […]

  4. […] rés támadt, amit már nem lehetett betömni, sőt egyre csak tágult… [drámai zene!] Sor került egy Lima BR 103-as megvásárlására. Mivel itt sem volt keletnémet választási lehetőség, így mondhatjuk, ez a vásárlásom is […]

  5. […] sikeres és kedvező Lima BR 103-as vásárlásom tapasztalata alapján most is először a hazi modellboltok kínálatát néztem át. Legnagyobb […]

  6. […] – elvemhez, hogy kizárólag Piko, Brawa, Gützold modelleket vásárolok (jó, tudom, a Lima BR 103 kivételt képezett, mert nem volt más gyártó…és a BR 107 is kivételt fog képezni!! ), […]

  7. […] Az ok: kiderült, hogy az eredetileg mellékvonali személyvonatok továbbítására szánt BR 103-as nem passzol a képbe (különösen nem a ’80-as évek elején, amikor már amúgy sem volt […]

  8. […] Gützold, Brawa”, ismeretlen okból fennálló szabályrendszeremben, ahogyan korábban a Lima BR 103-as kapcsán is. Ugyanakkor boldog voltam, hogy egyáltalán megjelentetik, hiszen H0 vonalon eddig […]


Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s

Kategória

%d blogger ezt kedveli: