Szerző: vt135 | 2009/11/16

A kis kékség

“Egy híját esmértem örömimnek még” – nőttön-nőtt bennem a gondolat, hogy kisvárosi állomásomnak, vagy a fűrésztelepnek szüksége van egy kisebb tolatómozdonyra. Eredetileg a BR 106-ot ilyen vásároltam erre a célra, azonban utóbb kiderült, hogy a modony teher-, és személyszállításra is alkalmas, így sajnáltam volna kizárólag tolatásra alkalmazni. Keletnémet gyártásban viszont elég szűkös a kínálat kis dízel tolatómozdonyok terén: se KöF, se BR 100, se BR 101, se BR 102, se BR 103, de még BR 107 sem hagyta el a keletnémet vasútmodell gyárakat. Egyedüli ilyen funkciójú gép a BN 150, ezt azonban Csehországban használták, az NDK-ban nem állt üzemben.

Egyszer azonban megláttam a BRAWA 42601-es gyártmányát, egy BR 101-est. Szerelem első látásra…csak éppen milyen! A gép kizárólag újonnan kapható, úgy sem túl sűrűn, így az olcsó(bb) ebay-es vásárlás kilőve. Miért érdekes ez? Mert kiszemelt áldozatom ára “mellékesen”, az eddigi mozdonyvásárlásaimhoz képest horribilis magasságokban lebegett! Kétségbeesésemben más utat próbáltam találni: tanulmányoztam a BN 150-est, miképpen lehetne átalakítani BR 101-gyé. Érdeklődtem a járműépítő guruknál a fórumokon, de nem sok jóval kecsegtettek.

Reklámok

Responses

  1. […] az idő és a kitétel következtében megvásároltam egyBrawa BR 101-es tolató mozdonyt. Bár az NDK-s gépek áraihoz képest brutálisan többe került, nagyon megkedveltem és szép […]


Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s

Kategória

%d blogger ezt kedveli: