Szerző: vt135 | 2009/10/21

Drezdai kalandok I. – utazás vonattal

Mint azt korábban írtam, lehetőségünk nyílt arra, hogy Indulás a Keleti p.u.-rólkedvezményes vonatjeggyel, párommal Drezdába utazzunk. Indulás a Keletiből történt, 9.30 magasságában. Itt még sikerült egy képet készíteni mozdonyunkról, amely egészen Prágáig húzta a vonatunkat. Annyit sikerült beazonosítani, hogy a szlovák  vasutak vonójárműve, hogy pontosan milyen típus, azt ráhagyom a téma szakértőire :). A vagonok H-START-osak voltak, típusukat szintén nem ismerem, mi 6 üléses, kényelmes kocsiban utaztunk.

Bár az utazás szempontjából nem jelentett negatív élményt számomra, mégis le kell írnom azokat a kritikákat, amelyek a MÁV (bocsánat H-START) egyes szolgáltatásaira vonatkoznak. Apróság, mégis érdekes, hogy miért állt meg a rövid, magyarországi szakaszon, több helyen is – mármint nem megállóhelyen – az EC-nk, amivel vesztettünk is 10 percet. (Szerencsére a további szakaszokon már nem növeltük a késést, sőt még be is hoztuk azt.)

Ennél jóval komolyabb hanyagsággal is találkoztam Egy gyors kép a váci gőzösről - nem túl éles kép: mozgás közben, üveg mögül, rossz fényviszonyok között készültazonban magán a vonaton: a vagon elejénél, a WC mellett található műszaki szekrény ajtaja tárva-nyitva, szabadon lengett! Szerintem nem érdemes ennek a veszélyét különösebben ecsetelnem, hiszen elég, ha belegondolunk, mi történik akkor, ha egy utas “szórakozásból” elvág egy-két kábelt… Az egész helyzetet pedig súlyosbítja az, hogy mindez egy nemzetközi, Eurocity vonaton történt – ha jól tudom, az ilyen vonatok a vasúttársaságok ‘Top’, ‘Creme de la creme’ járataiként vannak számon tartva. Ha itt ilyen szintű figyelmetlenség, hanyagság a jellemző, mi lehet ennél alacsonyabb szinten…? Mindenesetre őszintén remélem, rövidesen feltámad a MÁV, és régi (háború előtti) fényében fog tündökölni.

Az utazás maga viszont rendkívül kellemesen Egy szimpatikus tolatómozdony Pozsonybanalakult: gyönyörű, napsütéses időben, nappal utaztunk, szép tájakon keresztül. Állomásaink között volt Pozsony, illetve a csehországi Brünn (Brno): csodálatos templomáról, látványos állomásépületéről több képet is “kénytelen voltam” készíteni. Legszívesebben leszálltam volna, és elmentem volna a kocsmába, ahol modellvasúton viszik ki a sört a vendégeknek. Természetesen erre most nem volt lehetőség. Csináltam pár képet cseh/szlovák mozdonyokról is, így többek között egy szimpatikus, szögletes tolatómozdonyról – ha valaki ismeri a típusát, kérem ossza meg velem! -, amely hasonlít az egykori DR, kis teljesítményű (BR 106, 110) mozdonyaira. Lefotóztam a Búvárt is. Nekem ugyan annyira nem tetszik, de mint cseh vasutak karakteres vonógépe, megérdemelte, hogy megörökítésre kerüljön.

'A' templom Brünnben, távolrólA templom, közelről + némi pályaudvarAz állomásház - kicsit elcsúfítva az esővédő tetőkkel

Prágán szó szerint csak átutaztunk, mert a vonal nem érintette a város belsőbb részeit, hanem Praha – Holesovice állomáson álltunk meg, így a belvárost, és a híres királyi várat sem láthattuk. Érdekesség, hogy az addig szinte üres (max. 8-10 utas) vagonunk itt szinültig telt, Prágából hazautazó németekkel! Magam pedig vettem a bátorságot, hogy okmányok nélkül, gyorsan kipattanjak, és – kizárólag Olvasóim kedvéért 🙂 – lefotózzam új mozdonyunkat, amely a továbbiakban húzta a vonatot.

Brünni mozdonyok, pihenőbenCseremozdony immár a vonatunk elé kötve PrágábanA Búvár

Az út további része sem telt el eseménytelenül, hiszen az Elba völgyében zakatolva igencsak gyönyörű tájakat vehettünk szemügyre. Rövidesen átléptük a határt, vagy legalábbis elhagytuk Csehországot – meglehetősen szokatlan még számomra ez az útlevél-ellenőrzés nélküli ‘határtalanul’ utazgatás, ahol csak onnan lehet tudni, hogy másik országban járunk, hogy más nyelvűek a táblák. 🙂 Innen már csak egy óra volt, és megérkeztünk Drezda-Hauptbahnhof-ra.

Folyt. köv.

Responses

1. […] – ajánlom mindenkinek a figyelmébe, aki még nem olvasta! Az egyes részek megtalálhatóak itt, itt, itt, itt és […]