Szerző: vt135 | 2009/09/30

A vágányzat evolúciója

A terepasztal vágányelrendezése időről-időre átalakul. No, nem az éjjeli manó rendezi át éjszaka a síneket, hanem bennem lobban fel valami ismeretlen erő, amely erre sarkal. Az elveken ugyan ilyenkor sem kívánok változtatni – azaz célom elkerülni az asztal telezsúfolását vágányokkal -, de ez nem akadályoz meg abban, hogy itt-ott egy kis bővítést, hozzátoldást beletegyek. Előfordul olyan eset is, mikor nem bővítek, hanem csak átrendezem a sínek elhelyezkedését. Hogy a sok apró változtatás milyen mértékben módosította az eredeti elképzelést, azt ez az összesítés remekül bemutatja:

1.,  A mellékvonal körében létrehozok egy iparvágányt, fűrészüzemmel.

2., A jobb oldali, állomásra bekanyarodó nyílt vonal vágányszámát egyről kettőre bővítem, amelyek végül egy angolváltóba csatlakoznak be.

3., Az asztal jobb alsó sarkában létrehozok egy mozdonyszínt, 3 vágányos leágazással.

4., A kocsiszétkapcsolók beépítése miatt kitágítom a mellékvonal körívét.

5., A külső, hegy alatti egyenes szakaszon egy tárolóvágányt hozok létre, ahová egy teljes szerelvényt el tudok rejteni, ha úgy kívánom.

6., A kisvárosi állomás rakodóvágányainak elhelyezkedése megváltozik: a raktárépület nem felülről határolja az egyik vágányt, hanem beépül a kettő közé. Így már ide is be lehet építeni kocsiszétkapcsolókat.

7., Hatalmas átalakításokat eszközlök a kisvárosi állomásra balról beérkező vágányrendszeren, amelynek célja, hogy a tehervágányokról könnyebben eljussanak a vagonok a rakodóvágányokra. Ennek érdekében nemcsak a sínek, hanem a váltók elrendezése is módosul. Kényszerűen a személyvágányok egy része hosszabb, míg a tehervágányok rövidebbek lesznek. Kellemes mellékhatásként viszont kialakul még az asztal bal alsó sarkában egy újabb, rakodó-tároló üzem, 2 vágánnyal.

8., A fűrészüzem iparvágányának számát egyről kettőre növelem. A második vágány ugyan rövid, de azért 2 nyitott tehervagon, vagy egy tolatómozdony vígan elfér rajta.

*9., Na ilyen remélem már nem lesz! (bár ezt már sok ponttal korábban is feltételeztem 🙂 )

 

Ja igen, ebben az apró toldozások-foldozások nincsenek is benne!

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s

Kategória

%d blogger ezt kedveli: