Szerző: vt135 | 2009/09/14

Terepasztal 1.0

Végre sikerült állandóra felállítani a vágányokat! A majdnem teljes 'asztal'. Szinte, mert akárhová álltam, így sem sikerült az egészet belevenni a képbe.Ennek mondjuk már ideje is volt: a sínek lerakása-felszedése legalább egy fél napot vett igénybe (ugyanis az a szoba, ahol a korábbi ideiglenes pályaállítások történtek, normál esetben nappaliként üzemel… 🙂 ), és azért lássuk be, a padlószőnyeg sem igazán tudja modellezni egy terepasztal viszonyait. A létrehozott felépítmény még nem végleges állapot, hiszen padlóra helyezett lapok alkotják a “terepasztalt”.

Én inkább vázlatnak nevezem, amely azonban így Az állomáson jelentős a vonatforgalom.is hatalmas előrelépés a korábbi helyzethez képest, hiszen így végre fixen elhelyezhetőek a vágányok, illetve az épületek. Mindez lehetővé teszi azt is, hogy méréseket végezzek: hol, mekkora hely van az újabb épületeknek, mekkora terület jut a kisvárosnak, a fűrészüzemnek, illetve a hegyvidéki állomás kis falujának. Egyúttal magassági méréseket is végezhetek, immár komolyabb formában, a mellékvonal hegyvidéki alapjának elkészítéséhez.

Bár a kinézet még igen távol áll egy végleges A raktár és a rakodó területeterepasztal látványától, a hatása már így is valahogy úgy fejezhető ki, hogy “Aaaaaah!” 🙂 Sajnos “udvari fotósomnak”, Józsinak elromlott a fényképezőgépe, így egy kölcsön géppel (Thx Petya!) való ügyködésem eredményei a fotók. Sajnos a fényviszonyokat nem sikerült teljesen optimálisra beállítani, így a képek élessége hagy némi kívánnivalót maga után. Sebaj, előbb-utóbb csak sikerül összehoznom a működőképes gép + ügyes fotós kettősét, és akkor további pazar képek készülhetnek az – addigra már talán egészen más látványt mutató – vasútmodell világról.

pixc0256pixc0251pixc0250

További képek a következő bejegyzésben!

Reklámok

Responses

  1. A nagyállomáson levő rakodó-raktár részről két dolog: az Auhagen/Vero raktár mindkét oldalára sín vezet: szerintem vedd ki a sínek közül és az egyik oldalán közút legyen, elvileg a raktárak így épültek. Ha mindkét oldalán vágány van az átrakó állomásokon szokott lenni, ahol eltérő nyomtávok vannak (keskeny nyomköz az egyik oldalon, normál a másikon. Ugyanitt a portáldarut a tolatási határhoz raktad, a végleges helye legyen kicsit beljebb inkább szerintem, a raktárhoz lehet közelebb.
    Fotózáshoz egy ötlet: használj vakut bátran, a közelebbi fotóknál a vaku elé tegyél fehér papírlapot. Ez diffúzorként megszűri a vaku fényét és szétszórja, egyenletes fényt kapsz és elfogadható minőségű képet.
    Mondjuk vicces, hogy ezt pont én írom, amikor kb két hónapja nem volt időm normális fotókat készíteni az asztalomról, meg még nem is lesz egy ideig 🙂


Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s

Kategória

%d blogger ezt kedveli: